Terug naar Windows 7

Nu een maand Windows 8 gebruikt. Mijn eerdere conclusie blijft staan. Het wordt vast mooi, maar er is nog een hele weg te gaan.
De hoofdreden dat ik terug ga is het feit dat ik tegen te veel problemen aanloop. Sommige programma’s werken gewoon niet. Bv HP scan software. Het zou allemaal compatibel moeten zijn, maar dat is gewoon niet waar. Even googelen bewijst dat ik niet de enige ben met problemen. De software voor printen en scannen heeft een omvang van maar liefst 300 MByte. Downloaden kost nogal wat tijd. Installeren kost uren. Resultaat: niks, nada, nothing.
Andere software (FBackup, Backup4All) die altijd prima werkte doet het nu niet meer na sleep mode.
Samsung software, die je meekrijgt omdat je een Samsung pc hebt doet het niet fijn.

Voordelen heb ik nog niet echt ontdekt. De apps die er zijn kunnen echt nog veel beter. Gelukkig ging het terugdraaien mbv snapshot file prima. Met Backup4all Professional alles teruggezet wat ik de afgolpen maand heb gedaan. Weer lekker op Windows 7. Over een jaartje nog maar eens proberen…..

Upgrade van Windows 7 naar Windows 8

Overal hoor je dat Windows 8 niet geschikt is voor ouderen. Een reden dus om te kijken of dat waar is ;-).
In het verleden waren er altijd een hoop problemen bij upgrades. Omdat m’n pc nog maar een paar maanden oud is kon ik voor € 15,= upgraden. Dat aanbod wilde ik niet verloren laten gaan. Ik had geen zin om met een schone installatie te beginnen. De laptop is immers niet heel oud en het kost mega veel tijd om alles weer in te richten zoals je wilt.
Eerst maar even een snapshot gemaakt van m’n harde scchijf. Kan ik simpel weer terug indien nodig.
Vervolgens het upgrade proces doorlopen. Een langdurige zaak, maar alles ging werkelijk perfect. Hij roept wat je van tevoren moet installeren aan drivers. Als je eenmaal op 8 zit geeft hij ook een hele meuk upgrades aan die je moet draaien. Allemaal braaf gedaan. Resultaat: een machine waar je zo mee verder kan. Geen programma ontdekt dat echt problemen heeft. Ook allerlei software van Samsung kreeg ik vanzelf aangeboden. Echt een knap staaltje werk vind ik.

Over Windows 8 ben ik nog niet echt heel enthousiast. Ze hebben wel heel erg naar Android gekeken (ook naar Apple waarschijnlijk, maar dat kan ik minder goed beoordelen). Op een 17 inch scherm ziet het er wel heel erg duf uit. Knotsen van tegels die nauwelijks of geen informatie bevatten. Leuk op 4 inch, maar als je nou de ruimte hebt gebruik die dan (bv in agenda, twitter app etc). (Ze hebben wel iets van widgets, heet hier ‘live tegel’, maar ik heb nog geen app gezien die de ruimte nuttig gebruikt)
Je kan de grootte van de tegels wel wijzigen maar je hebt de keuze uit welgeteld één ander formaat dat dan weer zo klein is dat je de icoontjes nauwelijks herkent. Hoe moeilijk kan het zijn om hier wat meer keuze te geven.
Wel grappig overigens: in het nieuwe interface wordt de ruimte (op een groot scherm) helemaal niet nuttig gebruikt. Kom je gewoon weer in je bureaublad omgeving, dan vind je daar ribbons met ontzettend veel knopjes op een klein oppervlakte.  (kan je overigens uitzetten en weer ouderwets rechter muisknop voor gebruiken)
Veel best belangrijke programma’s als agenda zien er echt niet uit en zijn niet te configureren qua uiterlijk (of zie ik iets heel moois over het hoofd??) Gevolg: ik ga de agenda weer in de browser bekijken :-(. Op Android is het duidelijk allemaal heel veel verder,
Bij heel veel programma’s schiet je gelijk weer naar de desktop omgeving. Kan natuurlijk nog niet anders als er niet voldoende apps zijn, maar je bent dan gauw geneigd om daar maar te blijven en dat is natuurlijk niet de bedoeling.
De app store heeft nog weinig apps. Over het aantal recensies bij apps nog maar te zwijgen. Natuurlijk heeft dat tijd nodig. Je merkt gewoon dat je enorm verwend bent als je een Android Knappe-Telefoon hebt.

Voorlopige conclusie wat mij betreft: het gaat heel mooi worden, maar dan moet er wat gebeuren. Ik denk dat ze een stabiele omgeving hebben gemaakt. Als het aanslaat komen de apps ook wel. Ben wel erg benieuwd of dit een succes gaat worden. Als ik nu een nieuwe telefoon moet kopen wordt het gewoon weer een Android. Wie weet denk ik daar over een jaar anders over.

Ondersteuning Medtronic onder de maat

In een ander item sprak ik over mijn problemen met de Enlite sensoren van Medtronic. Ik heb een half jaar zitten klooien voordat ik de boel werkend had. Gedurende die tijd is er meermalen contact geweest met Medtronic. De suggesties varieerden van: u moet wel overtape gebruiken. U moet Tegaderm gebruiken. U moet geen Tegaderm gebruiken. Kortom duidelijk allemaal eerste-lijns adviezen. Op zich natuurlijk geen probleem in het begin. Mijn probleem werd echter niet opgelost. Uiteindelijk is iemand van Medtronic langsgekomen. Ik heb expliciet gevraagd of Medtronic geïnteresseerd is in mijn probleem. Het antwoord was dat dat zeker zo was omdat “Nederland pionierland is” en dat dit soort informatie van belang is. Ik heb dus dagelijks bijgehouden wat de sensoren deden. Keurig met tabellen met situaties en resultaten . Steeds keurig de data geüpload. Terugkoppeling van Medtronic: niets. Hoewel ik er expliciet om gevraagd heb niets gehoord over analyse van data. Zelfs niet dat er niks gevonden werd.
Na veel onderzoek heb ik zelf een manier gevonden om de boel voor mij acceptabel werkend te krijgen.
Ik heb Medtronic gevraagd of ze een gebaar wilden maken voor mijn oplossing. Dat leek mij redelijk. Ik heb een half jaar gegevens zitten verzamelen, heb veel ergernis gehad en heb € 700,= aan sensoren uitgegeven terwijl ik gedurende die tijd de sensoren heb lopen controleren terwijl je de sensoren hoort te gebruiken om je bloedsuiker te controleren. Verder is het natuurlijk zo dat Medtronic mijn tip zal gebruiken. Het antwoord van Medtronic op mijn vraag was dat ik al 5 (!) sensoren had gekregen en dat er niet meer in zat.
Hierover ben ik best teleurgesteld. Echt kwaad werd ik toen Medtronic zei dat wat ik ontdekt had al bekend was bij ze. Wat mij betreft zijn er maar twee mogelijkheden: óf dat is niet waar, óf het is schandalig dat deze mogelijke oplossing nooit met mij besproken is.

Ditzo = toppie

In april heb ik bij Ditzo een autoverzekering afgesloten. Gaat allemaal heel simpel en snel via de website. Ditzo is een echte prijsvechter, maar ja dacht ik, ik heb sinds ik m’n rijbewijs heb (1971) nooit schade gehad. Jawel hoor in juni een heftige parkeerschade. Bij Ditzo hoef je geen eigen risico te betalen en niets voor te schieten als je bij een aangesloten garage je reparatie laat uitvoeren. Ook krijg je een gratis leenauto. Die auto krijg ik van m’n eigen garage ook, dus ik wilde toch maar naar mijn eigen garage gaan. Best wel benieuwd hoe het allemaal zou gaan. De schade heb ik telefonisch gemeld toen ik bij mijn garage was. Via een gratis nummer werden we gelijk geholpen. Schade opgenomen en afgesproken dat er de volgende dag een schade-expert zou komen kijken. Binnen drie weken is het geld door Ditzo op m’n rekening gestort. Echt klasse en een vette pluim voor Ditzo.

Nou consequent zijn

Een paar weken geleden heb ik geschreven over een autoschade die ik had en die slecht is afgehandeld door Reaal. Jarenlang nooit schade gehad maar een paar weken later was het plotseling weer raak. Een vriend van mij hielp bij het snoeien van een boom. Dat ging helemaal mis met als gevolg dat mijn ladder onherstelbaar werd beschadigd.
Nou als ik consequent ben, dan moet ik nu ook vertellen hoe dat is afgelopen.
Mijn vriend declareert de schade bij Univé en binnen twee weken krijg ik een keurige en vriendelijke brief waarin staat dat Univé uitkeert. Netjes ook een persoonlijk email adres vermeld in de brief.
Het bedrag is inmiddels ook al gestort. Kennelijk kan het dus wel, gewoon iets netjes afhandelen.
Even voor de duidelijkheid: als een maatschappij onderzoek doet, dan vind ik dat meer dan prima. De boel gewoon laten liggen is echt slecht.
Conclusie voor mij: @Reaal #fail
@Unive #vettepluim

Reaal regelt het allemaal. Maar niet heus

In oktober stond mijn auto geparkeerd bij de Makro. Onder het oog van vele camera’s reed iemand een deuk in m’n spatbord. De dader meldde zich keurig bij de receptie. Samen een schadeformulier ingevuld. Dit formulier gestuurd naar mijn tussenpersoon. De tegenpartij is verzekerd bij Reaal. De maatschappij geeft goedkeuring voor reparatie. Het eenvoudigst was als ik de rekening even zou voorschieten. Dat dus maar even gedaan. Op 14 oktober is de rekening naar de tegenpartij opgestuurd. De kosten waren nog ruim lager uit dan het bedrag waar rekening mee was gehouden in de offerte. Nu twee maanden later zijn we een hele hoop gedoe verder maar heb ik nog steeds mijn geld niet. Op mails met ultimatum wordt niet gereageerd.
SLECHT, SLECHT. Googelen op Reaal regelt het allemaal levert heel veel negatieve reacties op. Deze kan bij het lijstje. U bent gewaarschuwd!

EDIT

Vandaag (15-12) dag later. N.a.v. een klacht die ik gisteren bij Reaal indiende ben ik zojuist gebeld. Het gaat allemaal goed komen. Het lag aan een bureau waaraan alles was uitbesteed. Die gaan het in de toekomst beter doen, #WeBlijveHopen. Conclusie wat mij betreft: klagen helpt. Bloggen en twitteren ws ook. Ik wordt nu op twitter gevolgd door @reaal. Welkom zullen we maar zeggen 😉

Nogmaals EDIT

Vandaag (28-12) nog steeds geen geld ontvangen. Op twitterberichten krijg ik wel reacties in de trand van “wie heeft u gebeld de vorige keer” maar geen (indicatie van) oplossingen. Als zeer tevreden klant van de ASN bank vind ik het schokkend dat de moedermaatschappij ook dit soort clubs bevat. De bezem moet maar eens heel goed door die organisatie.

Hebben autoverkopers het te goed of ben ik gek?

Omdat ik voor mijn ‘kanariegele daf’ wel erg veel wegenbelasting moet betalen ben ik mij eens gaan oriënteren op een belastingvrije auto. (geen BPM geen wegenbelasting) Als je dan ook nog een kleine caravan wil trekken kom je al snel uit bij de nieuwe generatie diesels. Fiat Punto, Skoda Fabia greenline, Seat Ibiza hebben dan goed geprijsde modellen. Vorige week een proefrit aangevraagd bij Skoda en Fiat dealers in Groningen. Na meer dan een week krijg ik een mailtje van Skoda dat ik kan bellen voor een afspraak! Van Fiat nog helemaal niets gehoord.
Het kan ook anders: na het downloaden van een folder van de SEAT site (je moet een telefoonnummer achterlaten) werd ik een dag later gebeld of het schikte om even te spreken over mijn interesse.Gewoon een verkoper die -zonder zich op te dringen- laat weten dat hij mij wel als klant wil.

Als dit de normale gang van zaken is om een opportunity om te zetten in een order dan heeft de autobranche het nog veel te goed of ik ben een ouderwetse gek die er niets meer van snapt. Roept u maar!

Nou ja, de gratis geschonken bedenktijd heeft ons doen besluiten eerst nog maar wat te sparen.

1 jaar zonnepanelen

Eind juli hadden we 1 jaar onze zonnepanelen (12 stuks). Hier de opbrengst:

Conclusies:
-Het weghalen van een boom doet heel veel. Een klein beetje schaduw op de panelen heeft een desastreus effect.
-april had bijna evenveel opbrengst als juni. Dit komt omdat de lucht dan veel helderder is dan in de zomer (je ziet dat bij iedereen).
-De opbrengst (1626 kWh) is behoorlijk in de buurt van de geschatte opbrengst.

Eind augustus kunnen we precies zien wat het kappen van een boompje heeft opgeleverd. Overigens is het leuk om van de stroomleverancier (Greenchoice) een credit factuur te ontvangen!

PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com