Ik wil nog wel eens klagen over bedrijven die -in mijn ogen- een wanprestatie leveren. Dit alles in de hoop dat mijn gekrabbel het serviceniveau omhoog brengt.
Vandaag geen klacht maar een groot compliment voor Telfort.
[technische uitleg]
Onlangs heb ik een Synology NAS aangeschaft. Mijn broer en ik willen onze data bij elkaar opslaan. Handig voor als er een huis afbrandt. Het leek ons veilig om dat met een VPN verbinding met t2tp/ipsec te doen. Op de NAS draait een VPN server dus dat is goed. Ik heb keurig portforwarding gedaan voor poorten 500, 1701 en 4500. Mijn broer kon maar geen verbinding krijgen. Ik kan wel op zíjn NAS komen. Het enige verschil tussen onze configuraties is het type modem. O ja, de Windows versies zijn ook anders, maar daar had ik geen verdenking. Ik heb me scheel gezocht op internet naar een instelling die ik wellicht vergeten ben. Na uren zoeken geen resultaat.
[/technische uitleg]
Vervolgens op het telfort forum de vraag voorgelegd. Binnen een uur kreeg ik reactie: uw modem kan dat niet aan. Iets in de firmware. We sturen u een nieuw modem op.
Kijk: dat is service, zeker voor een goedkope provider. Hulde.
ps:
Óf ik zoek niet goed, óf heel weinig mensen gebruiken een connectie zoals wij die willen.